asma ul husna :)

ALLAH KUASA MAKHLUK TIADA KUASA

Monday, June 25, 2012

_masih hidup..

bismillahirrahmanirrahim..


assalamualaikum..


uhuk2. bersawang tebal sudah rasanya blog ni. uhuk2. banyak habuk. batuk kejap. >_<


lama benor x menulis di sini. masih hidup lagi alhamdulillah. hmm. rindu. berceloteh. sekadar banyak membaca, tidak mampu menaip panjang2.


lupa untuk dinyatakan, kini hamba sudah bergelar Assisstant of Medical Officer @ dressa @ MA @ watever-u-call-it (malangnya bukan bergelar ISTERI. ahaha) berkerja di Jabatan Kecemasan Hospital Duchess of Kent Sandakan. kerja yang sungguh memenatkan.....hati.


"takat kerja U29, apalah sangat.
HEI! sila bersyukur.
ada orang tiada kerja, makan main kais2 pagi petang.
kau dah gaji riban tidak tahu apa itu syukur?
baiklah.
terima kasih Tuhan, sentiasa menyedarkan."


oke, saya melihat orang-orang yang sakit, bila sudah sampai hujung2 nyawa, tinggal tunggu takdir, nyawa panjang atau tidak, masih ingat Allah. syukurlah. cuma terkadang hati sendiri menyahut, ilmu yang tidak beramal tiada gunanya. ibarat membawa sekarung pasir untuk dituang ke dalam laut. <--- hampehnya contoh.




kerja ini selalu menjadi asbab. asbab untuk lebih bersyukur. dalam banyak aspek. aspek yang tidak dilihat dari pandangan mata kasar.


BERSYUKURLAH. ALLAH SANGAT SAYANG PADAMU :)


tapi kerja sebegini tidak boleh ditandingi dengan kerja agama. kerja usaha atas iman. Allah Allah Allah. semoga semuanya berjalan lancar. T_T


ijtimak di LD sedang berlangsung...ijtimak is all about ummah, usaha atas iman. perhimpunan yang PALING BERSIH. penuh rahmah. penuh sunnah. penuh barokah. bebas dari perbalahan. bebas dari pertengkaran. bebas dari kecelaruan. bebas dari asappemedihmata? huh. tabah seja la.


sekadar menconteng secara rambang. perlukan waktu untuk sembuh. hati sedang sakit. doa doa doa.


(._.)


mencari hangat cinta dalam diri,
semakin keras menuju Ilahi.
astaghfirullah, kuatkanlah hati!
mencari hakiki menyeka sepi.




wassalam


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...