asma ul husna :)

ALLAH KUASA MAKHLUK TIADA KUASA
Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, September 2, 2009

wacana hidup yang entah apa-apa..

celaru..
04 Ramadhan, nombor matrik ana disebut oleh Erlyne (penghuluwati yang selamba tapi karas…kehkeh) sebagai nombor matrik pelatih yang dapat markah rendah dalam MCQ untuk exam surgery baru-baru ni..

‘DBMA090298’
“hah?! Nombor aku ka?” – tanda tak dapat terima kenyataan..

saat itu ana rasa kalut sangat..apa dah jadi nih? tak penah2 lagi dapat macam nih, sampai nombor matrik dah kena sebut nih..parah-parah..ana geleng kepala sendiri..mulut dah kumat-kamit..minta ampun pada ALLAH…astaghfirullah..

‘saye nak kamu semua nih, salin balik semua note saye dalam buku panjang, hantar selepas cuti seminggu nih..ada faham???’

kemarahan en.nadarajah memuncak..

‘kamu tau tak kalau jawab semua, salah boleh potong markah??? Atau kamu semua nih tak ade bace note2 saya?’

ok…ana dah baca, siap kurang tido agi..jadual exam yang pack memaksa kami semua untuk stay up, even certain times kami tak stay up pown..sedap agi tido2..ngeh2..

tapi kalau Allah kata tidak, maka tidaklah..inilah kuasa ALLAH..dan ana terima semuanya dengan penuh ikhlas dan redho..tarbiyah..
maka seminggu ini, analah budak paling syok menulis dalam bilik nih..huhu hampeh..

10 Ramadhan, keluar ke pekan..nak beli barang keperluan..oat..susu fernleaf kuat..campbells..buah-buahan..dan sebagainya..tapi ada juga ke’malang’an yang berlaku. redho..itu sajalah yang ana dapat katakan di sini..sesungguhnya ini semua dari Allah, maka ana harus dan wajib redho..walaupun ada juga telinga hamba tertentu yang menjadi tempat mendengar keluh kesah ana dalam kehidupan yang entah apa-apa..

taklem…….tetap ana buat..walaupun hanya secara infradi..sabarlah..insya Allah suatu hari nanti ana buat jamai’e…tapi entah dengan siapalah dan di manalah..bagaimana dan bla..bla..bla..

kebahagiaan~~bila pelatih wanita diberi kemudahan memasak di hostel..weeuu!! hepi giler..ana adalah tukang makan..hekhek setakat nih, belum lagi menyumbang keringat untuk meng’asap’kan dapur tuh..tak pandai sangat nak masak, tapi insya Allah tau sket2 lah..tak pro macam nak masak gulai segala..hukhuk

satu cherita yang tak berkesudahan..apalah kesudahannya kelak??? fikir punya fikir..zZzZzZzZ..oh indahnya hidup dalam lena..lena dalam dakapan iman..=)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...