asma ul husna :)

ALLAH KUASA MAKHLUK TIADA KUASA

Wednesday, June 29, 2011

_klate trip..

in the name of Allah..
assalamualaikum wbt :)
mashaAllah..benarlah waktu sungguh pantas berlalu..kadang2 x sedar pun dia dok lalu depan kita, sampai kita buat derk ja.hehe Ramadhan pun nak mai dah..aisehmen..mari bersedia menyambut bulan yang mulia! ahakz~ (pasai tu tukar lagu.hihi)
sebulan cuti ini..banyak perkara berlaku..dan dalam banyak-banyak perkara tuh saya paling suka adalah masa bercuti dan berjalan-jalan p kelantan bersama rumet2 sekalian :)
seronok.alhamdulillah.
'maka nikmat Tuhanmu yang manakah yang kau dustakan?' (55:40)
dapat bertandang ke rumah senior..dia menikah alhamdulillah..kami berbahagia tengok dia gembira..hihi dulu saya kurang percaya makanan di kelantan tu manis walaupun pedas..ye ke? sekali dah rasa baru tau daaa..SANGAT manis bagi budak yang kurang makan manis macam saya.haha saya lebih suka makan yang masin2 atau yang xda rasa (pure).ntahla saya ni,pelik.satu benda manis ja saya suka..COKOLAT..i like~

dapat p wakaf che yeh untuk kali keduanya..hehe..x banyak berubah walaupun first time p tuh masa sem satu, 2009.hihi..ok lah..sesak dan memenatkan..saya ada tourist guide jugak di sini.haha sene nok beli bare~
dapat tgk orang main ular dan wau di Pantai Cahaya Bulan (PCB). tapi kami lebih tertarik dengan pantainya. indahnya alam terbentang. sungguh hebat Engkau ya Allah! :)
kata si pemandu pelancong kami A.K.A budak sekelas kami itu, dulu PCB ni namanya lain..skang namanya molek sket doh..Nik Aziz hok tuka tuh..kami hanya angguk2, sebab kami mana tau pun.haha

minum air kelapa dari buah kelapa yang baru kopak..wuuu fresh..cedap!
maghrib pun menjelang. kami jamak dan qasar..ya Allah, agamaMu memudahkan perjalanan kami..sungguh indah indah indah (macam terbang di awangan dah ni, bukan awan dania.heh)
by the way, pemandu pelancong kami tuh kata.......
'aii..doh hanta gi masjid baru reti nok die?' (OMG.hahaha..ok kami sangat bingit.mintak maaf ye.haha)
lepas je maghrib, kami terus bergerak ke stesyen bas..haha..baliklah kiranya tuh kan?
terima kasih ya Allah, sungguh banyak bantuan sampai masa dalam perjalanan..memudahkan inshaAllah :)
***
masa cuti2 nih, manfaatkan masa bersama insan sekeliling. hee..mana nak tau esok lusa giliran dia atau kita yang nak bertemu malaikat Izrail? inshaAllah..semua itu dengan keizinan Allah swt.. T_T
banyak hadis Nabi saw yang suh kita eratkan silaturrahim, elakkan perpecahan. mashaAllah..terutama dalam kita Muntakhab Ahadith bab Ikramul Muslimin..banyak pedoman dan nasihat yang patut diikuti. itulah jalan yang benar inshaAllah..dengan mengikuti sunnahnya kekasih Allah swt..
semoga hati kekal dalam agama Allah dan sunnah baginda saw..amin inshaAllah! :)

wassalam

7 comments:

uji said...

'like'.. Eh?? takda butang 'like' ke?

uji said...

'like'.. Eh?? takda butang 'like' ke?

asy_syakirin said...

uji:

hehe, xda jo butang2 like sini..nantilah ku cipta ya...

LIKE jugak... :D

uji said...

ish2.. kedah trip tak da kah?? heheh

asy_syakirin said...

uji:

kedah trip agak2lah..3 tahun punya trip kaitu maksudmu? ngeh3~

n0vemBer zuLu said...

hi doctor!

hehe.. amin....

mmmmm... hepi syaaban to u.

rejab lps kak inas x byk buat persiapan pon.. lalai sikit dgn dunia. adehhh...

doakan akak ye.

asy_syakirin said...

kak inas:

huhu...for the 'doctor' word...AMIN x infinity! haha (doctor untuk anak2ku..aisehmen..hihi)

akk, kita sama je...T_T

inshaAllah, akk pun doakan sy k?hihi AMIN :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...