asma ul husna :)

ALLAH KUASA MAKHLUK TIADA KUASA

Thursday, March 22, 2012

_ceghita..

in the name of Allah swt


assalamualaikum wbt..


hmm, kejap, mau buang sawang jap. heh ;p


lama benor x update belog ini. kesian dia kesunyian. hihi. bah, mari2 idea, datang pada saya. :)


alhamdulillah..dapat sudah surat lantikan dari KKM. bermulalah episod 'perasan busy' cik baya ni. adeh, dunia dunia T.T


perlu selalu muhasabah, hidup di dunia hanya sekali, kalau xcukup amal nanti, jangan nak mintak hidup dua kali. huk! kena sebijik.


#bermacam-macam emosi melanda. perlu lebih gagah. hiyahhh!

dapat surat, terus buat medical check up. tapi sampai skang belom siap2. haa. sabarlah wahai hati2 yang menjiwai perwatakan itu. apa saya merapu ni. huhu. maaf maaf maaf. dilambung emosi. eh? ;p

hari ini pi majlis akikah anak2 buah saya. ada 5 orang kenit2, siap ada yang berpakej sekali berkhatan. ehehe. seekor lembu menjadi korban, alhamdulillah. selamat majlisnya ^^


dalam pada itu, saya merupakan orang asing yang tampaknya turun dari planet namek, menyerang majlis tersebut. haha. metafora sungguh ayat. orang ramai mula bertanya, saya anak siapa? dari mana. errkk. terasa macam baru keluar dari sebuah gua pertapaan. sabarlah hati =_="

terima kasih atas komentar tersebut, sedar diri saya ni kurang betul berkomunikasi dengan dunia luar. fb adalah banyak2. (mau letak sikit2 macam menipu, heh)



***


lain ceghita.
(ceghita di atas kes tiada ceghita lain mau taip.huhu)


hari ini adik2 saya tidak balik rumah untuk taklim seperti biasa.


saya pun heran jugak. tunggu punya tunggu punya tunggu punya tunggu, bunyi tapak kaki pun xdengar. hmm. curiga tapi wajib bersangka baik. hehe. sesungguhnya mereka sukar untuk dijangka.


---selepas isyak---


adi: tok! tok! tok! baya...baya...


me: kenapa nda balik tadi? (soalan membunuh)


adi: ada taklim tadi di masjid! (dengan pantas dan suara bersemangat)


me: o.O? siapa yang buat?


adi: ada abang2 dari semenanjung. dia bercerita tadi.


me: ooo.. (cuba mencerna dengan baik, tapi masih ragu2)


imran: iya. dia bercerita tadi pasal mesti bersangka baik.


me: ada dia guna kitab ka?


adi: tiada. dia guna otaknya seja. dia hafal hadith baya!


me: nahh baguslah tuh. pakai baju apa diorang?


imran: jubah2. warna putih. ada tadi orang cina, tapi islam. sama2 diorang tadi. 3 hari dorang di sini. nanti pindah lagi.


me: oh..bagus2..jadi apa lah kamu dapat..


imran: dia bilang, kita mesti menyampaikan dakwah. seperti Nabi Ibrahim a.s. yang berdakwah meninggalkan anak dan isterinya.

me: ooo..begitu..



adi: tapi diorang becakap lain. saye saye, kite kite.


me: HAHA. (adik siapalah ni =_=")


*sedikit karkuzari. ada jemaah 3 hari di masjid seberang kampung. alhamdulillah. ^_^




***


ok. mari belajar semula. mau kerja sudah, ilmu mesti ada. hehe. inshaAllah :)


banyak urusan belum siap, tapi inshaAllah, yakin Allah pasti bantu setiap kesulitan, jika hamba itu sentiasa dekat denganNya. aamiin. semoga saya juga salah satu hamba itu. aamiin. =)


#berdoalah. sesungguhnya Allah sentiasa mendengar.



believe..have faith.
*smile*
*heart*

wassalam.

4 comments:

Penconteng said...

cute jak...adik2 kkk dh sekolah menengah kan?

asy_syakirin said...

kalau ikutkan, iya..hehe adi masih darjah, imran menengah..

:D

SERULINGsENJA said...

"tiada. dia guna otaknya seja. dia hafal hadith baya!"

hahaha..... semoga Allah trima....

asy_syakirin said...

aamiin..semoga..

adik siapalah tu..~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...