asma ul husna :)

ALLAH KUASA MAKHLUK TIADA KUASA
Daisypath Anniversary tickers

Sunday, June 19, 2011

_buka mata hati..

in the name of Allah..
assalamualaikum wbt..
Allah maha kuasa, makhluk langsung tiada kuasa. semoga tetap dalam hati kalimah toyyibah Laa ilahaillallah..muhammadurrasulullah :)
saya membaca belog..post2 dekat group masturat dalam muka-buku..haa..terharu mashaAllah!
saya ingin juga berbicara berkenaan perkara yang sama dalam post anak pendang baru2 ini, "mereka mendahului kita"..
mereka yang dimaksudkan itu sudah lama bergiat aktif di kawasan borneo, sabah dan sarawak..terutamanya di kawasan pedalaman..pendakyah2 yang sangat kukuh dan sangat tinggi semangatnya sebarkan agama mereka dari daerah ke daerah, kampung ke kampung, pintu ke pintu..mereka tahu cara ini sangat berkesan..mereka tahu hanya dengan cara ini agama dapat disebarkan secara meluas ke seluruh dunia..namun silapnya mereka adalah agama yang mereka bawa..
pengalaman saya sendiri, sudah berjumpa dengan mereka di airport masa semester 4 (serius betul masa menaip nih, dahi berkerut)..mereka naik MAS (2nd time naik MAS but 1st time pakai duit sendiri,weeuu~), LCCT pun ada kot? wallahu'alam..
masa nak check in di kaunter, saya beratur di belakang 4 orang pendakyah..berkemeja putih lengan panjang, necktie hitam, seluar slack hitam dan berkasut hitam..ada name tag plak tuh yang ditulis nama Nabi Isa a.s dalam bahasa mereka..huhuhu..
mereka pandang saya semacam, atas ke bawah. ish, xjaga pandangan ya! ketuk kepala baru tahu! huh! (mungkin sebab saya women in black abaya hari tuh)


mungkin depa nampak saya macam nih kot?menakutkan hoho (tutup muka tu xda lah..)
saya x perasan pun dua daripada 4 mereka tuh satu flight dengan saya. tiba di sandakan bumi tercinta (rindu..huhu), saya beratur nak amik bagasi, ada jugak muka diorang tuh. siap senyum! pergh..beta dengan kuasa bulan..erk baya, xda maknanya..huhu~
begitulah mereka..meniru cara para daie kita..membawa bagasi ke sana sini..kitab di tangan, necktie di leher dan name tag tersergam di kemeja..cumanya mereka membawa agama yang berbeza..
kita bagaimana wahai kaum adam dan hawa? mashaAllah! semoga usaha kita diterima Allah dan dipermudahkan caranya untuk menyebarkan agama yang suci ini..kena tambah Qurban..inshaAllah!
membaca karkuzari dalam group masturat, ada yang TERberjumpa dengan pendakyah2 jenis itu juga..mereka mengajak kepada agama mereka from door to door..astaghfirullah..saya sangat lemah..semoga Allah pilih saya..semoga Allah pilih sekalian muslimin muslimat untuk sebarkan dakwah ikut sunnah Rasulullah saw..amin!
akhir zaman..
sama2 kita buka mata kita..adakah cara yang sedia ada (cara Nabi s.a.w) itu masih perlu diketepikan? adakah cara karkun2 buat dakwah itu salah? sedangkan pesaing kita meniru cara ini dan mereka mendahului kita..semoga Allah buka mata hati kita untuk melihat dengan cahaya iman..AMIN3 YA RABB..
ada mereka2 di luar sana yang berusaha untuk menghancurkan agama kita..kita pula masih terleka dan terlalai dengan hiburan dunia?
kan astro pernah cakap, macam-macam ada..program2 yang ada skarang ni, saya marah pun depa xkan berenti..tapi satu saya agak terkesima dan terkilan..Ustazah Pilihan..? kamonlah sis, i mean doctor. itu wanita not for display what? wallahu'alam..

'rupanya penonton di rumah xda kaum lelaki, baru saya tahu'
jangan terpedaya dengan tipuan dunia. jangan terleka dan terlupa adanya akhirat dan perhitungan. jangan biarkan pendakyah2 tuh lebih maju daripada kita! inshaAllah..~
semoga Allah buka mata hati kita untuk melihat dengan cahaya iman..semoga Allah sebarkan hidayahNya ke seluruh alam, amin amin amin ya Rabbal 'alamin..tingkatkan iman melalui amal..dan doa doa doa..inshaAllah may Allah bless..
moga ada manfaat..untuk semua..inshaAllah..

wassalam

8 comments:

~PENCHENTA~ said...

Allah. Berubah! Berubah! :)

Ayuh!

Ummi Nur Syakirin (ahliaHerman) said...

penchenta:

Allahuakbar..inshaAllah!

mari berubah ke arah yg lebih baik inshaAllah :D

umu6point said...

Assalamualaikum Baya,
Alhamdulillah..ari tu balik 10h dari Kundasang terus ke Sandakan, sambung nusrah 1h 1mlm jemaah masthurat dari semenanjung yang keluar di sana.. Sandakan yang cantikk :)
(Sempat berjalan2 bawa jemaah melihat alam di Sandakan..hehee)

emm..kalau berbicara berkenaan agama yang satu lagi ni..sampai dalam hutan pun akak boleh jumpa gereja di Sabah ni tau.. Bulat mata akak setiap kali baca nama2 gereja di sepanjang jalan tu..huhuu

Ummi Nur Syakirin (ahliaHerman) said...

kak umu:

waalaikumussalam kak..huhu alhamdulillah, sampai sudah kakak di sandakan ya :D

rindunya dekat sandakan :(
sabar2..hihi

hmm..akak..setiap beberapa kilometer yg ditetapkan ada sebuah gereja yg didirikan di daerah pedalaman..diorang pujuk dengan pelbagai cara..kemudahan banyak diorang support..huhu nauzubillah..!!

terutama kawasan ranau dan kundasang..sangat banyak..itu baru yg tepi jalan kak, yg dalam2 lagi..wallahu'alam..

sedih sedih sedih.. T_T

kes murtad tuh paling ramai sabah..astaghfirullah..kebanyakan pun dari daerah pedalaman...astaghfirullah..

sungguh mendukacitakan..saya berbesar hati kalau ramai yg keluar di sabah :D AMIN YA RABB..permudahkanlah urusan kami..

miss you kak umu :D

Hidayatullah said...

moga ALLAH hantar lagi dan lagi jemaah kesana

Ummi Nur Syakirin (ahliaHerman) said...

hidayatullah:

inshaAllah..amin ya Allah!

Yildirim Fateh said...

ayuh mendahului mereka kembali..

Ummi Nur Syakirin (ahliaHerman) said...

sharazi sharizan:

inshaAllah..!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...