asma ul husna :)

ALLAH KUASA MAKHLUK TIADA KUASA

Sunday, September 4, 2011

_sakit mata..

in the name of Allah..

assalamualaikum wbt..

kullu a'amin wa antum bikhair..^_^ selamat hari raya (yang dah 5 hari lepas..hehe)

raya aidilfitri sehari jak,tapi skang orang beraya berhari-hari..ada yang sampai sebulan kot?hurm..terlalu gumbira kot? wallahu'alam..

hari ini berjalan-jalan ke rumah besties. Diana Shaffernah Binti Samsudin. huhu lama nda jumpa, rindu betul! alhamdulillah..masih berkesempatan bermaafan dan bersenda gurau dengannya.. :)

tidak lupa jugak dengan Rosita Arsyad dan Al-Sheena Abdul Nasip. hehe. nama penuh plak tuhh..baya2..hihi

keluarlah segala cherita2 lama..kes2 jadi pelakon handalan. hahaha. best! long.. long.. long..time ago dude. well, kinda legend. haha

***

pastue pi pulak berjalan ke bandar Sandakan. hehe. lama nda jejak, dah 8 bulan dowh! banyak jugak perubahan. bangunan dah banyak yang penuh dengan storeys. haa..sakanlah manusia berkeliaran ke sana ke mari..Allahuakbar..jauhkanlah!

kononnya mau pi cari henpon baru..tapi Allah x izin, kedai yang dituju dah tutup. alhamdulillah, jimat! hahaha :P


p pulak ke Gentingmas Mall. huh! seperti biasa, manusia ramai dari barang. erk? haha. ndak, maksud saya manusia ramai. oke, ramai. (sayalah antara satunya...T_T)

dan..saya kira-kira dapatlah mengira beberapa peratus wanita yang melindungi mahkota(crown) depa. alhamdulillah, MASIH ADA.

namun..AGAK RAMAI yang 'tayang' mahkota depa puas-puas. duh! sakit mata terus. dan sakit jugak jiwa. oh jiwa!

sememangnya saya ni sakit mata. ada jangkitan sikit, bengkak dah. conjunctivitis. alhamdulillah, semakin membaik. bapa bagi ubat titis mata. ermm..sebenarnya ubat tuh dah expired, tapi asbab bapa yang bagi dengan ikhlas, Allah bagi bengkak mata surut. :) gumbira jek hati. hehe.

berbalik kepada 'sakit mata' saya yang satu lagi. semakin ramai lagaknya yang tidak jaga mahkota bebaik. kalau hangpa pakai tudung yang belit2 tuh, xpalah..semoga Allah bagi hidayah lagi dan lagi. dan pada yang xpakai langsung...kesian kat suami hangpa tau..err..semua orang dah nampak..err..tutuplah..err..huhuhu..

SEMOGA ALLAH BERI HIDAYAT SELURUH ALAM. AMIN!

sedih hati saya. cara saya pakai pelik sangat ka? saya cuma mau contohi para sahabiah r.ha. walaupun saya xmampu tiru 100%, tapi saya betul-betul mau! err...sorry, ter-emo plak. huhu. sebab setiap kali pun saya dapat pandangan separuh pelik. err. husnus zhon. mungkin dorang pun mau, tapi masih segan. inshaAllah, doa dan usaha! :D

“Pada awalnya Islam itu asing dan Islam akan kembali asing sebagaimana pada awalnya. Sungguh beruntunglah orang-orang yang asing.”
(HR Muslim no 389 dari Abu Hurairah)

ok2..dah la mencarut sana- sini. huhuhu. ampun maaf dipinta kiranya ada yang terasa. saya tidak berniat, cuma nak memberitahu isi fikiran kepala saya. hehe.

ini ada gambar2..err..gambar satu syawal 1432H..gambar abang, adik2 dan satu gambar sesat. ahahaha xda kena mengena ngan entry. layan jak lah. hehe :D



the eldest one. huhuhu. dengan baju baru yang rumet saya pilihkan. haha :D



hihi. senyum! ^_^
(dia x pakai baju raya yang saya belikan. huhu. katanya, belum lagi mau pi beraya. ahaha)



ikhlas ka ndak nih?! hahaha.. ^^,
(sengih2 jak dia ni di hari raya aidilfitri. mau duit raya lah tuh. isk3)



ini si kakak. dan si adik. haha. sorang2 jak pakai tudung dalam rumah. hoho. sabar seja lah! :D




selamat hari raya aidilfitri :)


wassalam..

8 comments:

Ismi Ijmi said...

selamat hari raya.eid mubarak...

ank_ayah said...

selamat hari raya! org sabah ye? mcm mana suasana raya di sabah? cte2 la sket. :D

asy_syakirin said...

ismi ijmi:

jazakallah..eid mubarak to you too..~

asy_syakirin said...

ank_ayah:

selamat hari raya jugak! :D

ya orang sabah..sini suasana raya best..macam biasa..solat sunat aidilfitri masjid full...hehehe selalunya solat sampai di rumput, alhamdulillah! tapi sekali solat fardhu, orang sibuk beraya T_T

hidayat hidayat hidayat...huhuhu semoga Allah beri hidayat seluruh alam :)

berziarah tu memang jadi amalan rutin tiap kali raya menjelma.hehe makanan beraneka macam..taulah kan, kaum bukan satu, memang bermacam2 jenis..hehe alhamdulillah...BEST!

duit raya toksah nak cakap...hehehehe macam semenanjung jugak..cuma xdalah lomang,rendang dan ketupat...kalau adapun, mesti rumah orang brunei atau orang melayu...hee :)

selalunya makanan ikut kaum..kalau kaum saya, bugis, makan burasak dan ayam lengkuas (ayam likku')..

kalau umur panjang, ada rezeki, mai lah datang sabah berhari raya..hihihi :)

Hidayatullah said...

slamat ari rye.. sy merindui sabah!!

asy_syakirin said...

hidayatullah:

selamat2 ari raya jugak..bah keluar pi sabah lagi..jangan malu2 jangan segan2...hehehe~

School Of Tots said...

Selamat Hari Raya. Semoga berbahagia selalu.

asy_syakirin said...

school of tots:

jazakallah khair..~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...