asma ul husna :)

ALLAH KUASA MAKHLUK TIADA KUASA

Sunday, January 15, 2012

_free..

in the name of Allah..

assalamualaikum wbt :)

alhamdulillah..

memandangkan saya sekarang ni bambong tegar, jadi saya pun freeeeeeeeeeeeeeee sangat mauupdate belog. hehe :P

di samping itu, saya juga free untuk mencuba-jaya resepi2 yang tidak pernah di buat dek orang. haha. kalau masakan tuh fail, cakap jak fail. cover lagik. haha well, kadang2 jadi..kadang2..ehem..den sendiri pun nda lalu mau menjamahnyaa..

di kesempatan masa yang sungguh lapang ini, dah takda keja lain, belajar-belajarlah buat keja agama. hmm..skang ni dekat adik2 je mampu..duh..lemahnya!!! :(

doakan saya, doakan saya, doakan saya.

dengan adik-adik pun hidayat sesungguh. sebab diorang ni, adui..kalau masuk raja lawak, kompem menang! haha. pelawak nombor satu. tapi kalau tanya soalan, tiba-tiba ada bunyi cengkerik lalu. senyaaaaapppppppp jak. hahaha itu tandanya...nda tauk....haha :P


jom ta'lim!

susah benar jadi cikgu yang berdedikasi, sedang diri sendiri bagai tiada dedikasinya. aduh. doakan saya, LAGI.

mau sampaikan tentang agama ni sukar. mereka yang setia dan tegar buat usaha di jalan Allah, benar-benar mujahid dan mujahidah. sebab memang mujahadah! huhu respek sungguh dengan iman yang depa ada. mashaAllah..kurniakan hamba iman seperti orang-orang yang solehah. aminnn ya Rabb T_T

kadang-kadang, dalam sibuk-sibuk buat ta'lim, pandai merayap otak depa. soalan-soalan pelik pun keluar..pasal sains..pasal binatang..pasal makanan..pasal dajjal pun tiba-tiba ada, walaupun masa tuh baca hadith fadhilah solat. haha. otak kanak-kanak, aktif tapi pelik-pelik yang depa fikir. kannn???

minta tunjuk ajar kakak-kakak senpai, yang banyak pengalaman. mohon nasihat saya yang lemah. mohon doakan jugak supaya sentiasa istiqamah serta nur al-quran dan hadis masuk dalam hati dan rumah kami. inshaAllah. jazakumullah khairan kathira.

:')

'maka nikmat Tuhanmu yang manakah yang kamu dustakan?'

alhamdulillah..


inilah kes kalau free sangat nih. rajin betul update2 nih..grrr mari update iman! :)



wassalam.


p/s: bambongan = penganggur. :)

4 comments:

umu6point said...

Assalamualaikum Baya..

waa..bestnye tengah cuti panjang. meh la jalan2 Semporna..hehee

Bagus ba tu usaha atas adik2. Lepas ni kalau Baya bertugas jauh dan x duk sama dengan family, bila2 kol rumah wajib juga kena tanya kat adik2, "taklim hari ni dah buat?" selain soalan dah solat? dah makan?

nak menunjukkan kt diorang yg taklim juga sama pentingnya dengan solat dan makan utk kehidupan harian..hehe

InsyaAllah, nanti klu Baya x ada di rumah pun diorang boleh istiqomah buat tau :)

asy_syakirin said...

waalaikumsalam kak Umu :D

hehe...inshaAllah kak...

betul3..sebelum ni kol rumah tanya jugak...ada buat ta'lim? senyaaaaaaappppppp nya lebih panjang...huhuhu memang tak buatlah tuh...hidayat2...huhuhu

inshaAllah, sy akan lebih peka kelak, inshaAllah..

terima kaseh kak Umu sayang sebab tolong bagi nasihat..huhu jangan lupa doakan saya juga kak Umu :D

sudah dekat tiga minggu Ummu Asma' kan? hehehe kim salam ngan dia ye...hihihihi kata macik baya kim salam shayang ngan dia ^_^

jazakillahu khairan kak Umu... i love u lillahi ta'ala >__<

Ismi Ijmi said...

Assalamualaikum.

Sedang bercuti juga!hehe.
Tapi orang lelaki kalau cuti ada kerja pulak, tak duk kat rumah saja. :P

asy_syakirin said...

ismi ijmi:

waalaikumsalam.

lelaki mesti buat 'kerja' sentiasa, jaminannya syurga! huhu

inshaAllah, inshaAllah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...