asma ul husna :)

ALLAH KUASA MAKHLUK TIADA KUASA

Wednesday, June 3, 2009

apa dah jadi????




hmmm....semalam ana tengok berita dengan sorang sahabat sambil makan mee segera (jangan ikut amalan tak sihat nih...akibat lapar sangat, terpaksa jugak makan mee sebab tak boleh kuar hostel after 7:00pm.....)

kandungan berita antaranya....

>> lelaki dihukum bunuh kerana membunuh dua wanita dan seorang kanak2 (3 oranglah..) pada hari yang sama...tidak dibenarkan diikat jamin...
-------ini baru hukuman dunia....bagaimana nak jawab kat akhirat???

>> stadium terengganu yang baru setahun dibina runtuh dan menyebabkan beberapa orang maut???
-------sapa salah sapa betul??? hati2 semasa ke stadium ek....(takde kena ngena plak)

>> lawatan mengejut ke terminal bas ekpress KL oleh menteri di jabatan perdana menteri...datuk...ntah, lupa plak nama ye..kang salah type, kena saman plak...huhu ribut wei...kalut...
-------ni menteri...kenapa tak kalut dengan hukuman Allah???

>> isteri sorang ustaz yang agak2 terkenal minta cerai akibat suami...tutt....no komen....
-------talak adalah perkara halal yang paling tidak disukai Allah...nauzubillah...


dunia...dunia...dunia...apa nak jadi dengan manusia??? ana juga rasa bahang salahnya, ana juga merasakan silapnya namun ana masih tidak berdaya...semoga Allah sentiasa mengampuni dan melindungi hamba-hambaNya yang masih punya akal waras dan keimanan yang kukuh (insya Allah).............amiiiiiiiinnnnnnnnn.........

sedarlah dunia ini fana, yang kekal di sana jua....

1 comment:

Ahliahnizam said...

Salam ....

Dunia ni dah nak sampai ke penghujung dah .....

Pada sesiapa yang beringat, buat lah amal sebanyak-banyaknye sbg bekalan.
*Peringatan utk diri sendiri*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...