asma ul husna :)

ALLAH KUASA MAKHLUK TIADA KUASA

Saturday, December 25, 2010

_still a big 'question mark'..

in the name of Allah..

assalamualaikum wbt..

alhamdulillah..esok kak umu bakal melangsungkan majlis walimahnya insyaAllah...weee!!!



barakallahu lakuma...congratulations :)

gumbira melebih2,keh3..

saya pernah ditanya beberapa soalan yang agak besar dalam kehidupan saya
its a big QUESTION MARK..
in the life of a 'gadis bujang', for me lah...huhuhu

"baya, bila ko mau kahwin?"
"calon ada?"
"jadi,agak2 majlismu bila?"



i mean....
what????
okay2...mungkin saya dalam kejutan yang agak besar dan berat...
hello,saya baru 21 (insyaAllah,menjangkau 22)
dan saya masih mentah,saya masih dalam golongan triple Bs (budak baru belajar), saya masih xcukup ilmu...
saya masih...masih...masih...

alasan!

huhuhu....
its normal bila seseorang yang kurang fikir hal demikian ditanyakan soalan berkenaan hal demikian...
[dan hidung pinokio mula tumbuh dengan hebatnya]
ti........pu.......lah........
fine...
saya memang ada fikir,actually banyak kali fikir akannya...
cuma tidak pula terfikir bila hal tersebut menjadi kenyataan???
dan saya masih dalam fasa persediaan awal..
to be a part of hal mega mengalahkan petala kelapan macam nih..

saya tahu,
saya dah 21,insyaAllah menuju 22..
saya dah cukup lewat untuk mengikut jejak Siti 'Aisyah r.anhu..
saya dah terfikir bahawa insyaAllah,saya bakal bernikah juga kelak...

nikah,bukan macam beli nasi lemak di gerai mak jah...
pilih suami (soleh/mithali),bukan macam pilih ikan basong kat pasar...
jadi isteri(solehah),bukan macam makan roti+cheese semasa lapar...
its a big decision in life...
and i think i've found one,who....
okay...that's it baya...
have faith with him...

doa dan tawakkal...wanita yang baik untuk lelaki yang baik kan?insyaAllah...itu janji Allah...

'...sedangkan perempuan-perempuan yang baik untuk laki-laki yang baik, dan laki-laki yang baik untuk perempuan-perempuan yang baik pula...'
(an nur:26)

dan di dalam kesyahduan ku sering panjatkan sekeping doa berpintalkan harapan,yang penuh dengan kebergantungan hanya padaNya...100% hanya padaNya...

ehem...senyum sikit,dahi dah berkerut tuh...tak manislah..huhu

insyaAllah,jika ada khabar berita yang baik saya bakal khabarkannya...janganlah ditanya saja,doakan jugak ya...hehehe....doa antum semua sangat berharga buat saya,insyaAllah...

:D have faith~

wassalam..

6 comments:

BaiTiL a'tiQa said...

Mudah - mudahan dapat yang terbaik & jd yang terbaik...

~~semata2 kerana Allah~~

Ukhwahfillah... (",)

Hidayatullah said...

slm ziarah.. sje nk share 1 qoute

"jangan mengharap isterimu seperti Fatimah Azzahra sekiranya peribadimu tidak sehebat saidina Ali r.a"

ank_ayah said...

insyaallah..jdoh tu dah dlm tulisan Allah..bila,Allah je yg tahu..
moga Allah kurniakan anti suami yg soleh,seorg dai,bertaqwa,bertggungjwb dan menerima mu seadanya..
sy pula 20 insyaallah bkl ke 21..hehehe
walaupun kdg2 atau sebenarnya mmg belum bersedia tp siapa yg tk nk..btl tk..heh dgr org nk nikah,mmg cemburu..hoho
tkpela..Allah knows best.. yeahh
btw anti pergi ke walimah kak umu?
and nk tanya umur kak umu brapa? (if don't mind) =D

asy_syakirin said...

baitil a'tiqa:

insyaAllah...doakan saya yek :)
insyaAllah saya juga bakal doakan a'tiqa,insyaAllah...

lillahi ta'ala...salam ukhuwwah :D

asy_syakirin said...

hidayatullah:

wa'alaikumussalam...

jazakallah...

asy_syakirin said...

ank_ayah:

inshaallah...semua termaktub d lauh mahfuz...amien dapat yg terbaik...anti jugak... :)

kak umu?
umur saya ndak brapa pasti,tapi baru bis graduate n dalam lingkungan 20's insyaAllah :)

sy xdatang p n.9,duit tak cukup...tiket kapal terbang tak mampu beli...hihihihi

insyaAllah,salam ukhuwwahfillah :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...