asma ul husna :)

ALLAH KUASA MAKHLUK TIADA KUASA

Thursday, December 10, 2009

naek bas nak g lebri...

in the name of ALLAH...

terkejut beruk bila naik bas tadi, konduktor ba tuh menyapa...

'ko masih tinggal di lupak meluas lagi??'
dengan dahi bekerut n mata meliar ke luar tingkap...hmm....ana just angguk

'lama sudah aku ndak tengok kau...'

angguk lagi...

'kau pigi mana?'

rasa nak pasang signboard kat dahi jek...DND...(do not disturb), tapi...

'aku p kedah...belajar....'

jawab sekali dengan belajar supaya dia tak tanya lagi...but still he carry on with....

'hari tuh aku pigi rumah kawan...aku nampak gambarmu dengan kawanmu di kfc...ramai kamu di situ...masa tu kau masih sekolah...'

dahi ana berkerut lagi...yang terhambur...

'kfc?!' - rasa macam tak terbeliak mata, terpusing kepala dan leher...huhu otak cuba recall balik...bila? dengan siapa? kfc plak tuh...


'owh...gambar lama...' -tenang je...dalam hati, ish budak ni kenal sapa ana yang dulu...macam mana ana, dan gelagat aksi2 giler...aduh...malunyerrrrrr.........................sampai tak sudah!

sebelum turun, ana cuma ucapkan 'tengkiu...' sebab ana tak perlu tekan bell, dia bagitau pemandu ana nak turun lebri...and sebab dia bagi ana kesedaran, betapa teruk ana dahulu kala....menjadikan ana malu dengan ALLAH...terima kasih ya sahabat yang tidak ana kenal dengan namanya, mahupun sejarah hidupnya...

malu jygak...sebab sorang konduktor lelaki cakap macam tuh dengan ana yang dah 'pelik' di mata diorang kini...susahnya nak hadapi malu nih.....

*blushed!*


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...