asma ul husna :)

ALLAH KUASA MAKHLUK TIADA KUASA

Monday, February 13, 2012

_flashback dan pandangan saya..


in the name of Allah..

assalamualaikum wbt

;)

tiba2 TER-flashback kisah-kisah lama masa masih menuntut di kolej. ehe.

rindu, ada jugak. dengan sahabat2 semua.

saya bukanlah golongan manusia yang digemari ramai. sebab saya ni garang orangnya. strict SIKIT. haha. itu di kalangan kaum adam sajalah. KOT? (mana tau ada kaum hawa yang turut tidak menggemari saya, haha. wallahu'alam. mari bersangka baik! yosh!)


yeah, just STOP.

lucu..

bila terkenang zaman2 saya josh gila. tengok lelaki pun x sudi. apalagi mau becakap, haha. sanggup pandang dinding. aha. kemudian Allah uji. dengan hadirnya seorang insan yang ingin bersahabat, seperti adik saya rasakan. tapi dia merasakan sebaliknya.

astaghfirullah..

runtuh hati saya tatkala saya menghadap denganNya buat kesekian kalinya. menuntun taubat. hati yang mudah lupa, di uji sedemikian rupa. Allah tahu apa yang terbaik buat hambaNya. ryt?

dan..

kemudian itu, kembali kepada keadaan yang sepatutnya. malah joshnya bertambah2..

saya kalau tidak, maka tidak. tiada tapi. kalau suka, terlalu suka. tiada tapi. memang agak teruk. dan saya bertemu dengan rakan-rakan yang agamanya bagus dan juga disukai semua orang. i mean, SEMUA. ehe. jeles? tidak juga, sebab saya memang macam tuh. haha. EGO bebeno!

akhirnya, saya beransur-ansur berlembut. dan mengatakan kepada diri sendiri..

"kau sendiri tidak faham, begitu juga mereka. maka doakan mereka dan dirimu supaya Allah beri kefahaman dalam beragama.."

Allah T_T

semoga Allah SWT beri faham. aamiin.

tapi bukanlah saya terus mesra bagai dengan depa. still, kalau salah itu tetap salah. haha. dan sememangnya saya kurang sahabat lelaki, berbanding perempuan. dan saya tidak cool dalam persahabatan melebih-lebih sebegitu. bagi saya biar berpada-pada. gurauan ada batasannya. kalau sekadar perbincangan yang tidak mendatangkan fitnah, yah silakan saja. :)

mungkin ada yang berpandangan lain. dari kita jugak mo jadikan persahabatan tuh macam mana kan? ukhuwwah fillah katanya. hmm.. lelaki perempuan tetap ada batasnya. kan Allah swt yang pegang hati? jika di uji dan tersungkur? Allahuakbar. jadi pasal itulah kena jaga, SEMUANYA. dari segi perbualan, perbuatan..pokoknya semuanyalah (semenjak tengok muvi HSD tu, gue jadi indonesia gitu lho. hehe).

kerana wanita itu FITNAH TERBESAR. astaghfirullah.

ini cuma pandangan saya yang lemah. saya memang lemah. lemah iman. :(


'kadang-kadang kita ego, tapi kita tidak sedar.'

selalu cek. hati ni bermasalah ni, perlu di rawat sebetulnya dan secepatnya! hmm..semoga tidak ego kepada Allah swt. nanti rugi di akhirat kelak. percayalah!

dan saya mintak maaf kiranya saya pernah menyinggung perasaan anda, siapapun dan dimanapun dengan cara apapun. saya benar2 tidak sengaja, dan saya mintak maaf. khilaf saya. andai saja Allah tetapkan mati saya esok, maka jadilah!

jadi...SILA MAAFKAN SAYA (memaksa? huhu. maaf.)

^^

*laporan. karkuzari*

saya nampak ada dua anak dara pakai purdah di kampung saya. oh. ini yang saya JELES BEBENO!

doakan saya ya...PLEASE :')

ada keluarga karkun tinggal di bahagian bukit. jauhhhh jugaklah. tapi. ehmm. saya keluar rumah pun jarang, nak tahu bukit tu beso mana pun x dapek nak nolongnye. aha. jadi, saya pun tidaklah ketahuan. oh.

dan saya pun semakin jeles. grrr.

itu sahaja, sekian.

ehe.





wassalam.

p/s: sudah di edit. ehe. untuk membetulkan segala typo dan tambahan beberapa ayat. :)


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...