asma ul husna :)

ALLAH KUASA MAKHLUK TIADA KUASA

Tuesday, February 21, 2012

_random..?

in the name of Allah.

assalamualaikum wbt

hmm.

terasa ingin menulis.

tapi apa ya?

hati terasa sesuatu.

tapi apa ya?

memandangkan mood agak x berapa cool.

tapi kenapa ya?

perlu mencari puncanya.

tapi apa ya?

apa ya?

apa?

***

saya suka bila hati kencang saat mendengar/membaca kisah-kisah para sahabat. kencang untuk lebih mencontohi.

sepenuhnya itu tidak mustahil, tapi perlu pengorbanan yang lebih. malah, mungkin lebih dari kemampuan. oh. sanggup? *aamiin*

sepertinya kisah sahabat yang punya sifat ithar yang tinggi. oh. saya jadi kagum. mata bersinar-sinar seperti spongebob makan krabi patty. pergh. besarnya cinta mereka pada sesama saudara!

kisah melayan tetamu. memberi makan tetamu. sanggup padam lampu supaya tidak kelihatan bahawa mereka tidak ikut makan. hanya tetamu yang makan, dengan tujuan supaya tetamu kenyang. walhal, hanya makanan itu yang ada pada masa itu. oh!

sekarang bagaimana? pergh. beli makanan masuk dalam plastik hitam supaya orang x tau itu makanan. nanti kena minta!

PERGH. *sentapsendiri*

--_--"

law kana bainana..

kalau boleh saya nak jadi pokok. atau rumput (tapi sakit kena pijak manusia..errr) atau batu, atau anything. sebab tidak buat dosa. tidak akan di hisab.

seperti fikirnya hazrat Abu Bakar as-Siddiq r.a., salah seorang sahabat yang dijanji syurga juga masih takut untuk berbuat dosa. terasa bebeno.

malah beliau mengorbankan seluruh hartanya masa perang Tabuk. oh.

'apa yang kamu tinggalkan untuk keluargamu?'

'aku tinggalkan Allah swt dan RasulNya untuk mereka.'

see..!

besar sungguh cinta mereka pada agama. kefahaman mereka seperti kefahaman Nabi. korban mereka melebihi kemampuan mereka. Allahuakbar.

mereka berlumba untuk menderma. hazrat 'Umar r.a. mahu mengalahkan hazrat Abu Bakar r.a.. ternyata dia tidak dapat menandingi hazrat Abu Bakar r.a. sebab dia hanya ambil separuh daripada hartanya. SEPARUH tuan-tuan. itupun jumlah yang sudah cukup besar.

orang sekarang, kalau ada RM100, guna separuh untuk agama tinggal RM50 untuk family. cukup untuk beli beras, garam, telur, dan mungkin gandum. x ada ikan, ayam, daging..

mampooo?

sekarang apa? manusia berlumba-lumba mengumpul harta. cerita bab zakat harta entah ke mana. oh, nauzubillah min zalik. semoga dijauhkan inshaAllah. aamiin.


***

kenapa saya macam ni?

saya pun x tahu.

maafkan saya kalau ada yang marah, terasa, benci.. oh, saya tidak berniat. cuma hati saya sepertinya..hmm..

apa ya?

entahlah.

sekadar ingin menaip. mungkin.





wassalam..

p/s: jangan sentap-sentap baya. aha.


7 comments:

RuMaH TuA said...

Moga2 mood da cool. ^^,

Sama2 kumpul harta di sana yang kekal abadi...

"jangan sentap2 ye baya" (O_~)y


Moga Allah kasih.

asy_syakirin said...

rumah tua:

hihi.

alhamdulillah...cool sudah...hihi

inshaAllah, 'harta' seumpama itu lebih berharga daripada dunia dan seisinya. oh!

inshaAllah, xsentap. hehe.

-aamiin-

>_<

sofya myra said...

slm..psstt..baya!sini bha..tlg ummi, packing2 ama kms2 brg2..huhu..kan ummi mo pndah hjg bln dpn ni/awl april..tp apapun blum tbuat ni..bru tu, mo pigi sjung lai, ambil adix2mu cuti skul ni..3-8 mac..bru anta lai 17-21..apalamtcm..?satu apapun blum bikin wo..ummi dpt rmh d aprment aggerik, jln lntas sbuga sna..tau kan?otw mo p smk agama, siring jln bsr..tp naa..tgkat 3 jo..buleh bikin selim kytoo?hohoho..ok yunx..d tggu ni..er..t ummi blnja la, mcd ka, kepsi ka?keh2..ada kerja ada gji..tp cipuut jer la!buleh bha kalau kau!ahahaaa..orait..cu later, miz u..lov u!lotzzz! doaku ttp ada utkmu!mmuuuaaahhhxxx! <3 <3 <3

sofya myra said...

err..abt d post.. T_T huhuhuhu

asy_syakirin said...

waalaikumussalam ummi :)

hihi rindu tau. ihihi

mm d mana tu arr, hehe. bab2 batu tujuh ni lemah sikit. hihi nanti tanya sama beliau d mana tuh..sekalik mintak tlg dia hantar lau bleh. hihihi

tingkat tiga ok lai ummi, lau tingkat 5, nahhh mimang slim berabis. ngehehe :P

inshaAllah ya ummi. nanti d usahakan ke sana, inshaAllah... :D

kalau lipat2 kain ni, senang syak. ngehehehe ^___^

sofya myra said...

slm baya, p rumah ummi ni dlu bha, tlg apa2 yg ptt..byk ni yg ptt wat!hehe..nti hjg bln or awl april baru la ummi pndah p aprment aggerik court tuu...bru dtg sna pula, tlg unpack..heheh..byk la karatja mo d buat nih..tp adehhh..bab2 packing n kmas2 ni..selowwww giler r! lidut pun iya, malas yg lebi..hohoho..skrg tggal brpa hri lg nih..nda tau boleh smpat siap atau nda..sok da pigi kl..actually..gud news!ummi akn bwax blex adix2mu..permanently!yeaaahhhhhhh! cz sini buka sda madrasah d tmpat tklim kg tinusa, ats air!ahax..nt april la bru ummi ks msuk sna..lpas pindah p tmpat baru..cu!mharap bhaine..heheheh...walhal, spttnya..mhrp dgn ALLAH..mnta dgn ALLAH..ya ALLAH..btpa lmahnya hmbamu ini..ampun ka aku ya ALLAH..! AMEEN.. :( <3

asy_syakirin said...

wassalam..ampun ummi..huhu

kebelakangan ni nda berapa sihat di rasa. huhu. rupanya2 itu 'kawan karib pakai baju merah' mau datang. huhuhu.

inshaAllah, nanti ummi balek kita jumpa ya. sekali dengan anak2 ummi yg lain inshaAllah ^^ boleh kita bergotong royong. hikhikhik

:D

esok jam berapa ummi bertolak p epot?

miss you ummi...inshaAllah kita sentiasa berharap pada Allah...ya :) saya lagilah lemah ummi. huhuhu

lemah selemah iman :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...