asma ul husna :)

ALLAH KUASA MAKHLUK TIADA KUASA
Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, June 9, 2010

...

aku bukan apa yang kamu fikirkan
dan kamu aku anggap sebagai hak ALLAH
maka aku tidak dapat memikirkan apa2 pun tentang kamu

salah jika sekadar mengiyakan sahaja
dan silap jika mengatakan salah sahaja
pasti ada yang bisa diterangkan dan yang bisa diperbaiki

lumrahnya manusia itu
dhaif
jahil
dan tidak sempurna
(aik mengatakan diri sendiri ke nih?)

maka siapa aku untuk mengatakan iya atau tidak tentangmu?
kecualilah jika ditanyakan apakah jantinamu..
maka bisa ku jawab sebaiknya

haa...
kenapa ya?
aku selalu dipersoal ketika aku cuba diam
aku bukan sombong
tapi...ah! ok ya! aku sombong...
aku sombong pada things that i think ALLAH hates it!
sukar untuk aku terangkan padanya
rumit sekali untuk dia memahaminya
walaupun bahasa badan cuma

***
guy; assalamualaikum dik..

no answer

guy; ai sombong ini orang ini, bagi salam nda mau jawab

no answer

guy; kirim salam boleh ka dik?

nanti suami ku marah (menipu lah pulak,salah aku yang dhaif, jahil dan tidak sempurna)

guy; oh suami monyet ka? bukan cinta monyet sudah,suami monyet...hahaha!

no answer

guy; tidak beriman itu dia kalau mau marah orang kirim salam jak pun..

orang beriman takkan kirim salam pun kan?

guy; ai..ia ka tuh dik? aina..siapa cakap? lakimu la tu yang nda beriman..

bagi aku itu tidak beriman.jadi tanya pada ALLAH jika mau tahu lebih sebab aku nda tahu
sangat.

....diam...

guy; sombong betul ini dua orang budak ini. nama jak bertudung tapi sombong betul. bagus lagi ini perempuan yang nda pakai tudung sebelahku ini. menjawab bagus2 lagi kalau ditanya...

***

and who's the stu**do?
aku lah...
aya...jangan argue dengan orang yang tak faham
dulu pun kau tak faham
ya aku dah cuba perbaiki
jika dulunya aku tembak berabis guna meriam
sekarang aku berlembut dan diam
lebih baik begitu
tapi salahnya aku kerana menipu dan menjawab kasar (ye ke kasar?)
aduh...ampunkan aku ya ALLAH
lain kali aku jauhkan diri dari dunia
dunia yang semakin memerlukan dai'e2 di ceruk2 rumah
untuk keluar melangkah mengajak dan tabligh-ing agama ini
aku, aku ini apa?
sekadar bisa mengeluh dan merayu hidayat...
hooo....bisakah kamu ngertiin apa yang aku fikirkan ya manusia2 yang sepertiku?
kita daripada akar yang sama, cuma kejadian daun2 kita berbeza
ada yang hijau tua
ada yang hijau muda
ada yang kuning
ada pula yang berbunga lebat
dan ada yang sudah kering dan gugur! (mati)
maka, siapa kita dan siapa aku?
maaflah aku tak bisa jadi apa yang kau dan kamu inginkan
kerana aku tidak bisa
please somebody explain it for me!

kahkahkah, aya kau memang lemah!
ya, aku sedar juga itu...
maka bantulah agama ini agar aku mendapat kekuatan darinya
insyaALLAH

.::tasykil tabligh agama::.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...