asma ul husna :)

ALLAH KUASA MAKHLUK TIADA KUASA

Sunday, June 27, 2010

_unexpected..

in the name of ALLAH..

ALLAH kuasa makhluk tak kuasa. nikmat yang diberi jangan dipersiakan,menyesal diri kerana terlanjur...haa...apa nak buat,nasi sudah jadi bubur...huhu



bukan terlanjur apa,ana 'terlanjur' rabun...sebab tak pandai jaga elok2 nikmat penglihatan jelas yang ALLAH dah kurniakan pada ana..astaghfirullah..kisahnya begini;

sejak kecil ana memang di anugerahkan penglihatan yang sangat baik.jelas dan terang.bila lihat pada kengkawan yang pakai cermin mata,ana rasa simpati jugak.kecil2 dah pakai benda tuh.sahabat ana paling akrab pun dah mula pakai cermin mata masa umur 16tahun (tua sikit lah,tapi dia memang rabun jauh dari kecik,family traits).huhu..dan pengalaman masa ana p lawat budak2 sekolah buat pemeriksaan kesihatan,ada budak darjah 6 yang visual akuitinya sangat teruk...sampaikan 6/36...ana pun simpati jugak.kecik2 dah pakai cermin mata,bersyukur sangat ana bila terfikirkan nikmat ALLAH ni ana masih dipinjamkan...

hinggalah petang tadi ana pegi cek mata ana guna satu menatang yang entah-apa-ke-namanya tuh...cek punya cek,masyaAllah! tinggi nya rabun silau ana...lama betul dia cek ana..kadang ok,kadang tak ok...sampai ana pening betul..tak larat dah..memang ana tak nampak sangat kalau cahaya terang sangat,bagi ana itu normal..sesape pun tak nampak..tapi rupanya ana je tak nampak dengan jelas sangat.very unexpected.huhu...nikmat yang satu ini dah tinggal separuh...so,kena jugak beli cermin mata...dapatlah diskaun pelajar...jenama cardin?ntahler...ana tak ingat,yang ana ingat dia warna coklat (peberet,hehe..) cari hitam takda yang suei...huhu,beli coklat aja...sok baru siap,tapi sok dah nak berangkat gi kedah.so ana mintak tolong juvi the rumet ambikkan,sebab dia pun angkut satu,dia dah develop rabun jauh...huhu jazakillahu khair.sempat pulak nyakat ana 'welcome to the club aya' (sebab dia memang rabun silau pun...) hehe

ana tak pernah fikir pun yang ana akan pakai cermin mata,apalagi memilikinya! huhhu,dan sekarang semua perkara tuh jadi tanpa perancangan awal...ALLAH KUASA MAKHLUK TAK KUASA...semoga usaha nak jaga nikmat nih agar tak terus lenyap diredhai Nya...insyaALLAH...amien~

wassalam

2 comments:

n0vemBer zuLu said...

i've been wearing specs since in primary.

but now, i only wear during lectures and driving..

contact lenses are cool but i just cant bear pointing fingers and placing things into the eyes.. so scared to do that! ;p

asy_syakirin said...

hehe...mulanya tak pecaya sebab rasa macam mata nih normal jek...but when i check it by myself,and experimenting my own eye (left one),i really cant see like the other eye...huhu...tapi dua2 pun dah rabun...huhuhu

imbalance reflexions...

hoping it wont be worsen...amien,huhu~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...