asma ul husna :)

ALLAH KUASA MAKHLUK TIADA KUASA

Friday, March 11, 2011

_sedih dalam kontroversi..

in the name of Allah..

assalamualaikum..

saya terpanggil untuk menyentuh satu perkara..bukan takat sentuh..koyak teruslah.huhuhu..

hari nih..tadi..saya search2 video melalui encik u-tiub.dan tiba2 saya terjumpa beberapa video yang komen tentang usaha agama ini dan hal itu agak merobek hati saya... <---- mungkin saya patut kurangkan social network kot?huhu padan muka awak baya..


dan terlintas pulak di kepala hotak akan satu bait yang telah diubahsuai oleh cik baya sendiri,untuk menunjukkan personifikasi yg melampau-lampau~

"debu dalam rumah jiran dia nampak, tapi feses (a.k.a najis) bertenggek depan rumah sendiri macam halimunan"

(jauh benar daripada pepatah sebenar yakni Kita bisa melihat Semut di seberang pulau, Tapi Gajah di depan Mata, tidak kelihatan“ maafkan saya kerana telah me-modified pepatah ini)

bayangkan betapa saya sangat gerammm...argghhhh!!! terover ka? istighfar...memang saya insan lemah..saya sedar itu.titik.

kadang2,saya akan gunakan perkataan 'kalau' yang saya tak berapa suka.dan saya akan bina ayat itu hanya apabila saya dalam keGERAMan yang berlebihan.erk..istighfar lagi baya..

- kalaulah saya boleh p tegur depa2 yang bijak pandai tuh..saya akan cakap gini..

'ello...engko nampak kesilapan yang sedikit itu terus ko hantam berabis kan usaha nih?cuba ko ikut kuar sekalik..apa ko rasa?oren...?'

AGAK KUANG HAJAQ HANG NIH BAYA....PANG!!! singgah satu pelempang untuk diri sendiri..cuba cakap elok sikit.Nabi ajar cara dakwah yang lembut dan berkasih sayang kan?kata sayang Nabi...cinta Nabi...??? <------- BAIK...(sambil tundukkan kepala,istighfar lagi dan lagi)

dan semua yang di atas khayalan semata..

***

ya Allah...akhir2 ini daku sangat bersedih hati dengan kutukan dan pujian orang2...namun daku tidak ingin terkesan kerana hanya Kau yang MAMPU MENILAI DIRI INI...hati ini sangat busuk...lidah ini sangat lembut,hingga dia bisa melenggok dengan sesukanya...ampunkan hamba insan yang lemah...astaghfirullah...



ikatlah diriku dengan tali-Mu ya Allah...jangan lepaskan daku...janganlah sesekali... T_T

CHOP! bukan memotong...tp stop...huhu

jangan salahkan tulisan,tapi salahkan penulisnya...
jangan salahkan agama,tapi salahkan saya...
jangan salahkan usaha atas iman ini,tapi sila lah marah saya bertubi2 supaya saya sedar,saya bukanlah orang yang bijak pandai...

T_T

usaha atas iman ini memang agak kontroversi...memang terlalu sensasi...tapi bukan untuk dicaci maki...itu sahaja dari hati ini...untuk kali ini...huhu~

semoga Allah beri hidayat seluruh alam...semoga Allah buka hati saya dan ummat Nabi untuk buat usaha agama...amin ya Rabb...

*maafkan saya jika saya tersilap perkataan dan terkasar bahasa...saya mungkin terlebih garam dalam entry ini,tolong ditegur ya...JAZAKALLAHU KHAIRAN in advance..

*dan entry ini telah di edit oleh penulis atas sebab musabab tersendiri..


wassalam


8 comments:

aliaazuan said...

Salam...

sabaq...sabaq... jgn dibalas dgn hujjah, Allah lebih mengetahui.

asy_syakirin said...

kak AA:

waalaikumussalam..

benar2...saya insan naif...hhuhuhu

inshaAllah..jazakillah kak~

:)

mhafiz_ydin said...

Bawak2 bersabaq no..
Jangan marah.. nanti cepat tua.

Bagus.. Istighfar untuk menghilangkan marah..
+ Murah rezeki.
+ Suburkan pertanian.
+ Tambah anak-pinak

Kelebihan istighfar dalam Quran~

asy_syakirin said...

mhafiz_ydin:

inshaAllah...jazakallah...

sy xmarahlah dgn depa lagik...tapi saya nak merajuk...hohoho~

inshaAllah istighfar sentiasa...saya ni lemah..huhu

Hidayatullah said...

lumrah alam la.. xske tgk somethg yg naek..kdg2 kutukan mereka ada btolnya.. jdkan utk betulkan diri.. cth: org tabligh nih bce quran pon x reti..
jwpn: mmg btol ada.. tp bkn sume.. dorg specifickan ape yg dorg tgk..cbe dorg tgk in general.. IA akan nmpk kebaikan..
btw.. kalau ada gambar..n kita zoom in kat lubang hidung dia.. kan nmpk x cantik.. jerwat sume nmpk..tp kalau zoom out.. nmpk la cantik..hu2

asy_syakirin said...

hidayatullah:

ada betulnya apa yg tuan ckpkan tuh...hmmm manusia nih sering buat silap...gitulah saya ni gamaknye..huhuhu

saya cuma tak nak org nampak jemaah nih lemah..hanya disebabkan depa p utarakan beberapa perkara (kelemahan)..huhu mungkin saya yg lemah akal untuk menilai,sebab saya memang xpandai menilai..woha~

jazakallah atas teguran..ada manfaatnya buat diri yg dhaif ini..

alhamdulillah..

Hamba Allah said...

Assalamualaikum..
-sya ingatkan diri sya & tuan2...
Buat le kerja Dakwah ini dEngan ISTIKHLAS....
- mmg kadang2 apb. kta wat dakwah ni ade org yg x suka & ade yg suka...Yakin le Tuan2 tu smua ujian dri Allah...Nabi sndiri pun terima ujian spt berikut, bahkan Ujian Nabi lbih dahsyat lg...
-So...Teruskan lah wat Dakwah....bnyak lg org yg perlukan hidayat...klu smua umat ni bngun utk wat dakwah & jdkn dakwah sbg maksud hidup, insyallah bantuan Allah akan dtg pda umat ni & kta akan lihat umat ni akan b'bondong m'amalkan agama yg sempurna...

-Hamba Allah-

asy_syakirin said...

hamba Allah:

jazakallah...semoga Allah sebarkan hidayat seluruh alam..

semoga hati saya kekal dalam usaha ini..semoga saya menjadikan usaha ini sebagai maqsud hidup saya..mashaAllah..

jazakallah..ada manfaatnya buat diri saya..

inshaAllah,semoga saya lebih bermuhasabah..

wallahu'alam..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...