asma ul husna :)

ALLAH KUASA MAKHLUK TIADA KUASA
Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, August 17, 2011

_bakal bersama semula..

in the name of Allah..

assalamualaikum wbt :)

Allah sabse barahe, makhluk nehi hota he..

alhamdulillah..wa syukurillah..sudah 17 Ramadhan 1432Hijriah..masih bernafas dengan baik..kadar inspirasi dan ekspirasi masih normal..cuma terkadang terlalu dalam untuk saya menarik nafas, menanggung rasa sebal atas dosa sendiri..

T_T

Ramadhan bakal berakhir. apa yang sudah saya lakukan? aduh..cukupkah amalan? meningkatkah iman? di mana cinta? perit terasa di kala hening fajar menyinsing, saya terkulai melayan comforter disulami kedinginan alam, heh! menyedihkan!

sungguh, hidup ini bukan mainan..mati itu pasti..yang bermula bakal berakhir..semoga diberi kekuatan untuk beribadah lagi dan lagi! inshaAllah!

chenta..

sedang menanti hari untuk bersama semula..hati sangat merindu, namun ditahan sebak untuk mengundang bahagia..inshaAllah, segalanya bakal berakhir jua..(perlukah bermadah swasta di sini?hihi)

tarikh berlepas inshaAllah on 28th of august 2011, bersamaan 28 Ramadhan 1432H, flightpukul 8.30am daripada Lapangan Terbang Sultan Abdul Halim, Alor Setar Kedah ke LCCT..kemudian ke Lapangan Terbang Sandakan, Sabah..menanti dan terus menanti..ndak sabar mo balik sabah! oh! :)

*sungguh, hati ini rindu*

berkira-kira..saya sudah berusia 22 tahun dan beberapa bulan..heh..sudah tua rupanya, isk3..dan di usia ini saya masih belum bisa berbakti dengan baik untuk bapa saya, untuk keluarga saya..haaa..bukan mengeluh, cuma mencurahkan tinta yang tidak terkeluar di dasar lidah..erk! jangan sampai tercekik ye kak..

inshaAllah..pasti ada masanya, setelah bersama semula, segalanya inshaAllah baik-baik saja..amin ya Allah :)


-kelabakan tunggu kau kunjung pulang-

bersempena Ramadhan Mubarak..saya ingin menitipkan beberapa coretan (lagi dan lagi..hehe)

puasa dari terbit fajar hingga terbenam matahari, sudah semestinya! :)

ibadah fardhu jangan tinggal, digandakan hingga 70 kali pahalanya, mashaAllah!!! untuk kaum sejenis saya, ibadah di rumah (di dalam bilik) itu lebih afdhal..inshaAllah termaktub dalam hadith. jangan cakap saya larang pi surau @ masjid pulak ya..hihi selagi tidak mengundang fitnah, silakan diteruskan keinginannya.. :)

yang lain-lain (amalan sunat mengikut sunnah Rasulullah saw)..lakukan semampu yang boleh, inshaAllah..kesungguhan dan kekhusyukan itu Allah saja yang bisa nilai..semoga beroleh keredhaan Allah dan ketaqwaan meningkat hanya padaNya.. :)

oh ya..jangan lupa untuk doa memohon berjumpa lailatul qadar..tapi di samping doa tuh, jangan tido dengan air liur meleleh pulak..doa sambil bangun malam, inshaAllah..semoga bertemu malam yang lebih baik daripada seribu bulan..amin! :)

simple jek..doakan saya juga ya..jazakumullahu khair..

mari bersama-sama tingkatkan amalan inshaAllah! lebihkan akhirat untuk kebahagiaan bersama, hehe..semoga Allah redho..amin ya Rabb..~

selamat meneruskan perjuangan buat antum semua.. :D



wassalam..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...