asma ul husna :)

ALLAH KUASA MAKHLUK TIADA KUASA
Daisypath Anniversary tickers

Thursday, August 11, 2011

_kesukaan saya..


in the name of Allah..

assalamualaikum wbt

alhamdulillah wa syukurillah..

saya sangat berbahagia..Allah kurnia Ramadhan..saya sangat suka Ramadhan! :)

kenapa?

xpayah cakap ganjaranlah, berlipat2 kali ganda ganjaran Allah beri di bulan mulia ini! semua orang pun tahu..kan..kan..kan..? hee

saya sangat suka bulan Ramadhan bukan takat kerana ganjaran berlipat ganda ganda..bonus bonanza di sana-sini..pahala ibarat SALE pun ada..Allah..sungguh Engkau Maha Pemurah ya Robb.. T_T

saya suka bulan Ramadhan ni..sebab..

saya nampak semua orang berlumba-lumba berbuat kebaikan..semua jadi baik di mata hati saya..semua jadi indah..saya suka orang jadi baik-baik belaka..

bila orang nak marah, xjadi marahnya..bulan posa nih..xbleh marah2 (erk! bulan lain bleh marah ke? sentap hati mak nak..huhu)

orang berlapar kerana Allah SWT..semua kerana Allah..orang berbuka kerana Allah..orang bertarawih kerana Allah..Allahuakbar..besar sungguh kekuasaanMu ya Allah :)

di muka-buku, saya nampak ramai yang post2 status pasal Ramadhan..ramai yang cerita tentang ramadhan..Ramadhan jadi isu utama..cherita hangat..malah ramai jugaklah yang cerita bab bazar ramadhan..erk! adeh sentap lagik..~

jangan heran, ada juga yang sudah siap jahit design baju raya terbaru! huhu..PUASA JANGAN LUPA, TAHU? :)


serba ringkas :)

semoga Ramadhan tidak berlalu sia-sia..semoga Ramadhan dimanfaat sebaiknya..semoga Allah beri kesihatan yang baik untuk sentiasa tingkatkan iman dan amal dalam kehidupan sehari-hari..semoga Al-Quran dan Sunnah Nabi saw menjadi panduan dan ikutan..semoga Allah beri faham hakikat makhluk sebagai hamba yang kerdil di muka bumi..yaQin Allah SWT maha kuasa, makhluk sikit pun xda kuasa..mashaAllah!

bulan ini bulan untuk tarbiyah hati..tarbiyah diri agar tidak terikat dengan dunia semata-mata..banyakkan amalan2 mulia..

baca Quran, khatam Quran..
solat diperbanyakkan..
zikir..
taklim..
ikram..

(ehem2..baya ni buat ke tak ni..ish3 *sambil geleng2 kepala*)

di pandangan orang-orang, manusia yang berjaya itu adalah mereka yang bisa memiliki dunia..namun bagi saya, orang yang berjaya itu hanyalah mereka yang faham agama dan menjadikan agama sebagai kehidupan di dunia untuk bekalan akhirat..ingat! DUNIA ITU PENJARA BAGI MUKMIN..inshaAllah

Allahu Robbi, wal islamudinii, Muhammadun nabiyyi.. :)


Ramadhan, tolong jangan tinggalkan saya :(


selamat berbuka puasa semua..


wassalam




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...