asma ul husna :)

ALLAH KUASA MAKHLUK TIADA KUASA
Daisypath Anniversary tickers

Monday, February 1, 2010

...undefined...

mengerling
menjeling
aku menafsir sekelilingku dengan ayat-ayatku
pergh...nak juling!
aku bukan orang berada...
eh, berada tu ape?
well...
this isn't a joke, am not totally simple
but unpredictable
okaylah...
kadang-kadang aku tak faham erti keberuntungan
atau in simple words...
kemewahan dan kekayaan...?
yang dicari-cari manusia semate-mate nak.....?
huh....
aku bukan macam korang
suka makan yang best-best jek...
Big Apple, Dunkin' Donuts, McD, Pizza Hut, KFC...?
hmm.....nasi ngan minyak zaitun pon sodap!
aku tak pakai Adidas ke Adidos ke..
Nike, Levi's, baju-baju kat SOGO, POLO, BUM....
fuhhh....!
aku pakai cap ayam jek
aku pakai baju-baju yang tak muat aku pun
tak fix, ke takde style?
super duper lebor jer...
for what?
for the sake of ALLAH's mercy!
eh?
logik ke?
as simple as that..
okay2, i have to admit here
aku pakai phone SE, leptop Dell
but itu keperluan, not kehendak..
so?
kadang-kadang (lagi...) kita salah tafsir
antara suruhan, keperluan dan kehendak..
ALLAH suh kita hidup dengan penuh rasa syukur pada nikmatNya,
dan aku menafsir itu adalah kesederhanaan...
ALLAH beri kita nikmat lebih mencari keperluan,
then aku kata itulah kelebihan...
ALLAH beri kita pilihan pula,
here comes the desires
ok...secara kasarnya i kata...NAFSU?
its up to us to choose either one or neither one?
dan ini menunjukkan sedalam mana iman kita padaNYA?
owh...iman....
YES!
thats my point from the beginning actually
for this moment, i really need it too much
aku tak perlu KFC, A&W...
or....anything menatang yang seangkatan dengannya
(not broadbandlah-tak dapat nak post if takde...huhu)
*kwang3*
simple as that, simple as me...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...