asma ul husna :)

ALLAH KUASA MAKHLUK TIADA KUASA

Friday, April 1, 2011

_kawin..??

in the name of Allah..
assalamualaikum wbt..
cuti final semester 4 yang lalu, saya balik sandakan..bahagia rasa di jiwa ini..(sekarang kerinduan pulak dah)
apa cer?
bapa jemput di airport dengan teksi usangnya.huhu.daku salam tangannya dan cium tangannya..tangan yang telah banyak berkorban demi anak2nya..wuwuwuwu T_T
bapa nih kalau kita bawa becerita..banyak ceritanya..huhu biasalah..orang ynag sudah berumur memang macam nih.nasihat pun banyak..tapi biasa dah,dah title pun bapa saya :)
kemudian dan kemudian..saya sampaillah di rumah yang dirindui..disambut dengan salaman adik2 yang chommmelllllll dan abang yang serabut rambutnya sebab lambat bangun..adeh..muka basi jugak yang dia bagi..tapi kena salam and cium tangan dia jugak..wekkk haha~
masa bertapak sekejap di ruang tamu, saya bukalah bagasi sebesar saiz diri sendiri dan keluarkan segala buah2 tangan tapi takda buah-buahan..huhu mereka dengan wajah paling gumbira menerima hadiah.haha..bahagia saya tengok..sorang je tak dapat, abang saya yang muka comot itu..huhu sebab saya tak sempat nak belikan dia ole2..MAAFKAN DAKU WAHAI KEKANDA..hee
dalam sibuk2 makan buah betik yang sejuk lepas masuk peti ais yang bapa beli semalam (<--katanya), tiba-tiba jak bapa bersuara dengan nada yang tidak bisa saya tafsirkan maksudnya..
"bapa ndak larang kalau kamu dua mau kawin awal.."
(saya dan abang saya berpandangan dan mata membulat, terkejut!)



[seperti bulatnya mata kucheng ini..huhu]
"..cuma kalau boleh bapa mau kamu stabil dulu..jaga adik2mu nih..kesian diorang tiada siapa lagi mau jaga selain kamu dua..bapa nih kamu jangan risaulah..ok jugak nih.masih boleh kerja, bapa kerja lah tuh.."
meleleh airmata saya (dalam hati, malu dengan adik2 kalau leleh kat situ jugak..hoho)
terkesima sebentar..ntah apa mo cakap..then saya menjawab dengan wajah tenang yang nampak sangat plastik itu..
"ish bapa nih..jangan cakap gitu ya..hehe..jangan risau..lambat lagi kawin nih.." <-- cover line jer~
so baya, bila mau kawin? ahahahahaha~ so funny..the question never ends..

jika Allah sudah tetapkan saya kawin tarikh ini dan hari itu..maka dont worry,it will happen with or without any obstacles.dont just ask,but please pray too.haha.minta puji jak baya ni, yakk.. :P (tapi betul..doakan ye,heee)
***
sudah2..enaf2..huhu
rindu sudah dengan adik2 ku tersayang.hehe.tapi sem ini saya tidak balik rumah,sebab saya sudah beli tiket raya..yeay! balik raya..yeyeyeye.. :D
xsabar mo balik rumah dan buatkan adik2 kek kegemaran mereka..kek coklat,yeah! tapi siyes! saya tidak pandai masak..benar..saya sangat tidak pandai memasak..jerang air tahulah.huhuhu..so sebelum kawin kena belajar memasak dulu ye cik baya..haha tiba2 pulak..
-_-"
ekceli saya penat sangat..tapi masih banyak kerja belum siap..aduh..mau berehat dulu..
wassalam..

20 comments:

~PENCHENTA~ said...

bila agaknya jemputan sampai? heheh. apa-apa pun, semoga itu adalah yang terbaik buat kamu. :)

asy_syakirin said...

PENCHENTA:

huhu...wallahu'alam...doakan je sampai cepat..eh?hehehe

inshaAllah...jazakillah ya saudari..huhu..untuk kamu juga,semoga Allah jodohkan kamu dengan insan yang terbaik buat dirimu...amin :)

nur solehah said...

jodoh itu rahsia Allah. :)

bertenanglah, bila Allah lambatkan jodoh kita tu maksudnya, Allah terlalu sayangkan kita..

faham knp?

fikir2kan knp... :)

asy_syakirin said...

nur solehah ku sayang:

hehe...inshaAllah..semoga Allah beri gue kefahaman knp jodoh gue lambat...hehehe :)

(tgh fikir2 nih...hihihi)

rini,kawin cepat2..mau jadi pengapitmu.haha~

aliaazuan said...

Salam.

Eh eh eh, skrg baya umo brapa haaa? Cuba ceq habaq mai.

Muhammad Anwar said...

kak ni masturat ka?

Anonymous said...

rini??...mcm kenal..hmmm

asy_syakirin said...

kak AA:

waalaikumussalam...

umoq ceq 22...hehehe muda ke tua ya?hihihi~

asy_syakirin said...

muhammad anwar:

tidak dik,tapi mau jadi inshaAllah...knp?

asy_syakirin said...

anonymous:

knl ke?insan berharga dlm hidup saya~

Muhammad Anwar said...

amiin.sja tnya kak

Anonymous said...

Salam……

SIMBOLIK….. (yang dimaksudkan ialah n3 kali ni…..)

Kahwin merupakan salah satu daripada sunnah Nabi SAW dan separuh daripada kesempurnaan agama disempurnakan melalui perkahwinan (semua kita dah maklum).

“ Apa yang Allah SWT pernah janjikan dahulu pada umat ini iaitu keunggulan, kecemerlangan & kegemilangan tak akan dapat dicapai oleh umat ini, selagi mana keinginan, kehendak, kemahuan umat ini tak sama sepertimana yang dikehendaki oleh Allah SWT. Apa keinginan Allah? (beliau tanya pada majmak). Allah SWT mahu setiap manusia mencintai Allah, merindui Allah mengasihi Allah cara Nabi SAW ”….( kata-kata yang sering diunggapkan oleh Dr.N*****h ).
………………………………..
-Baya-
Insya-Allah semoga Allah jodohkan dengan suami yang soleh & JOSH…..jz

asy_syakirin said...

muhammad anwar:

amin..jazakallah



anonymous:

waalaikumussalam

jazakallahu khairan..sungguh bermanfaat komennya :)

tau ogei said...

hey baya...

di sandakang ko tengal di mana juga...hey kasi kita bah....

asy_syakirin said...

tau ogei:

hehehe...sandakan d rumahnya beliauku konco... :P

(btw, niga asemmu?)

tau ogei said...

iyalla...memmangla di rumahnya beliaumu tp dimanna jekna...sampainya hatimu baya, ndak kasiam sama kita kah...oh, barangkali kau tiggal di tinosa 2...iya ka, iya....ramai, memang sepupuku disitu tuh....huhuhu

asy_syakirin said...

tau ogei:

salmiati tamrin kah dirimu?

Hamba Allah said...

Assalamualaikum...
tuuu diaaa..lama x dngar mebicara ugik...upanya pada2 idik...huhuu

tau ogei:
massirik2 c baya tu mau bg tau tega bolla na dsndkang..huhuu

baya:
ajak kasik mappa ko tu.. ajak ko massirik2 bah..fodangi bawang dmn bolla mu dsndakang...huhuu

Renungan:
Kesalahfahaman umat hari ini kbnyakan mreka menggaggap aku ni org bugis,org melayu,org sabah, tpi sbnarnya kta adlah ummat Nabi Muhammad saw yg dhntar utk seluruh alam..

Hamba Allah

asy_syakirin said...

Hamba Allah:

mana bisa ku podang baweng..nnt tiba2 sajak ada mi orang datang masuk meminang..bheee..pingsan maneng tau ogi' di kampungku..hehehe~

Hamba Allah said...

tau ogei:
auuuu sabbarak ko ye mbek... dek na wullei c baya fodangi tega bolla nya disndakang....ko doa2 jak le...spy fuangalataala lembukkan hatinya..huhuu

Hamba Allah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...