asma ul husna :)

ALLAH KUASA MAKHLUK TIADA KUASA

Friday, November 5, 2010

_makhluk Allah..

in the name of Allah..

assalamualaikum wbt..

alhamdulillah wa syukurillah :)

masih diberi kesempatan untuk perbetul mana yang silap,alhamdulillah!



ampaian baju,jadi swimming pool..


hoho,macam mano nak masok nih?? seblah gas nih adalah mesin basuh yang tgh menyelamatkan diri dari air..padahal kalau teda air,dia takbleh berfungsi..hoho~


dari pintu depan asrama (inspin)..dah masuk kat kaunter naa..


tangki air yang bermutasi menjadi sampan asing berwarna hitam..


tinggal beberapa inci lagi nak naik tangga masuk ke asrama...nak join study sekali lah tuh.hehe


macam best plak main air kan?hihi


beg junior2 tinggal d ground floor..huhuhu mcm org nak p khuruj plak,hehe


saya kat aras 2..hee..alhamdulillah,no sweat!


NOTIS! kan dah gtau awal2,skang kota setar kering dah..ngee

***

banjir..
ada apa dengan banjir nih?
banjir itu makhluk..seperti jugak yang lainnya..
ia cuma mengikut arahan Tuhannya
untuk menimpa mana2 kawasan yang diarahkan kepadanya
mungkin bilangnya, ROGER BOSS!
huhu
kita pulak?
ketakutan?sedih?menangis?seram?palpitasi?jadi tachy plak?
huuu
makhluk Allah ini datang..
yang hanya bertindak mengikut arahan,
kita takut pulak..
berusaha untuk tidak kena banjir
naik ke tempat tinggi
bersembunyi bawah katil (hehe)
dan macam2 lagi..
sedangkan maksud Allah hanya untuk beri peringatan
kenapa takut pada makhluk?
Allah itu yang lebih besar dan berKuasa,kenapa tak takut?
heran heran heran..
terpana di hati bila kawan mula cemas
resah gelisah melihat keadaan
istighfar
pasti banyak silapnya kita ini..

dan sebenarnya ku mengharapkan di sebalik banjirMu ini..
Kau redho..mengampuni dosaku..(editing lagu yuna,hehe)

mulanya saya jugak takut,
takut di bawa dek air ke siam!
huhu
sebab saya pernah hampir lemas
ini bukan takut makhluk,
tapi fobia..huhu
atasinya dengan bermain air selalu,yeah!

manzil..
kita elak bencana..
seorang hamba yang yakin pada Tuhannya
pasti takut akan kemurkaanNya
bukan pada banjir itu sendiri..
baya2..istighfarlah T_T
tapi,kalau bencana itu lebih baik untuk kita
dan jalan untuk mendapat keredhoaanNya
maka ikhlaskan hati dan sanubari
terima seadanya..insyaAllah!
kau akan dapat rasa nikmat ketenangan hati
daripada gundah yang tak sudah!

oh..diriku yang semakin hanyut
bukan di bawa arus banjir
tapi dibawa oleh kesedihan meratap dosa2 yang telah ku lakukan
astaghfirullah..insaflah wahai manusia..
kembalilah kepada Allah..
sob..sob..sob

-Allah kuasa makhluk tak kuasa-

pesanan penaja: maaf gambo tak cantik,camera-bukan-canon kan..hehe
wassalam..

1 comment:

Ibnu Mutalib said...

Salam,.. jemput la mai blog ada citer best,hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...