asma ul husna :)

ALLAH KUASA MAKHLUK TIADA KUASA
Daisypath Anniversary tickers

Sunday, November 28, 2010

_memujuk hati..


in the name of Allah..

assalamualaikum wbt..

alhamdulillah,segala puji bagi Allah..

wasyukurillah,dan bersyukur kepada Allah..

hidup yang penuh liku ini.perlu digagahkan dengan senyuman,walaupun ia hadir sebagai hiasan semata.jujurnya,senyuman itu pengubat hati yang lara,sedangkan terjunnya dirimu dalam medan kesengsaraan yang tiada ertinya,membuatkan kamu leka daripada untuk bersyukur kepada Allah..

bernarlah,Allah menguji hambaNya sesuai dengan kemampuan mereka..(al-baqarah)

*senyum dalam tangisan*



sudahkah kamu bersyukur?
baya,tiada apa yang membezakan manusia melainkan iman dan amalnya.dan tiada yang bisa meleraikan kekusutan selain Allah SWT.Dialah zat yang Maha Kuasa,Maha Mengetahui.

daku melihat mereka bersenda gurau atas dasar kebahagiaan dengan hasil usaha mereka.sedangkan diriku sendiri..berkecamuk dengan perasaan dengki..astaghfirullah...dengki kah diriku pada pencapaian mereka?astaghfirullah..baya,ini dunia..berusahalah dalam amalmu..jangan kau tewas dengan dugaan ini..dan tetapkan yakinmu serta cita-citamu..aim utama dalam kehidupanmu..tepikan emosimu..Allahuakbar..

syukur atas nikmat dan beramal dengan nikmat demi redhoNya.seorang wanita itu lemah,dan Allah lah yang menggagahkan hatinya agar menjadi kuat dan solehah..maha Sucinya Engkau ya Robb ku..astaghfirullah..

kerana hati dan sanubari ini bukanlah milik mutlak..dan kerana hati ini,Dialah yang membolak balikkannya...dan kerana itu,bersyukurlah dengan segala ketentuan dariNya..Allahuakbar..

jangan bersedih,la tahzan..

wassalam..

4 comments:

nz said...

kdg2 jeles tgk org lain kawin.. err.. tu camne ek? hehhe.

anyway. kena cepat istighfar klu tetiba wujud rasa dengki camtuh. selalu gak jd camtu.. tp kena cepat recover ah nnti setan lg tmbh semngat nak buat kita lg bengang tgk org lain dpt ape yg diorg nak.

1 bnda yg selalu remind diri sndri. x yah la jeles tgk org lain dpt 'dunia'.. x kemana pon... huhu.

insyaAllah.

lemah gak nih... :|

Ummi Nur Syakirin (ahliaHerman) said...

kak inaz:

huhu...na'am2...dunia2...heee

sy pon lemah nih,jom kuatkan hati! hehehe insyaAllah...

skang nih,mmg jeles gak tgk member dapat result best2..but in the end,bila fikir2 balik...subhanallah,Allah itu ar-Rahman! Allah itu maha adil...huhuhu

terima kaseh kak...huhu insyaAllah kita jeles ke arah positif,itu dibenarkan..dengki kepada kebaikan yg mendorong kita utk melakukan kebaikan..hee

actually,saya pun jeles bila org len kawen..hahah...*blushed*

AS SAFI TIJARAH ENTERPRISE said...

Salam...

Jgn risau, susah hti n gundah gulana...stiap baik buruk, lbih @ kurg tu ada khir yg tersembunyi. Yakin ngan janji Allah. InsyaAllah.. sama2 la kita ye.

Ummi Nur Syakirin (ahliaHerman) said...

waalaikumussalam kak aliaazuan..

insyaAllah...tawakkaltu alallah...Allah itu Maha Adil dan Saksama kan kak? huhu :)

jazakillah kak sudi singgah,heee...sayang kak~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...